Evaluatiedocument
Evaluatiecriteria



DOEL BEREIKT
1/1 - 2/2 - 3/3
DOEL NIET HELEMAAL BEREIKT
0,5/1 - 1/2 - 1,5/3
DOEL NIET BEREIKT
0/1 - 0/2 - 0/3
Niveau is voldoende
Nagenoeg foutloos
Volledig
Zinvol
Kan en doe het vrijwel altijd
Ja
Voldoende, maar kan beter
Aanvaardbare tekorten
Kleine tekorten
Hangt niet aaneen, onvolledig
Kan het soms
Misschien
Niveau onvoldoende
Zware fouten
Zware tekorten
Onlogische uitvoering
Kan of doet het niet
Nee
Deel 1: zelfevaluatie leerling
Evaluatiecriteria | Zelfevaluatie | Evaluatie leerkracht | Gewicht | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ja | Soms | Nee | Ja | Soms | Nee | ||
ik begrijp de opdracht | /1 | ||||||
Ik zoek zelf informatie op | /1 | ||||||
Ik ken mijn PBM's | /2 | ||||||
Ik gebruik mijn PBM's | /3 | ||||||
Ik ken mijn gereedschappen | /2 | ||||||
Ik controleer mijn gereedschappen vooraf | /1 | ||||||
Ik vul mijn LMRA in | /1 | ||||||
Ik kan het lagertype bepalen | /2 | ||||||
Ik kan de lagercodering zelf opzoeken | /2 | ||||||
Ik meet mijn lager correct op met de schuifmaat | /1 | ||||||
Ik meet m jn lager correct op met de micrometer | /1 | ||||||
Ik schrijf mijn lager uit in het materialenregister | /1 | ||||||
Ik laat het lager stof -en vuilvrij tot voor de montage | /2 | ||||||
Ik kan de benodigde gereedschappen klaarleggen | /1 | ||||||
Ik kan de nodige materialen klaarleggen | /1 | ||||||
Ik maak de opstelling correct vuilvrij en vetvrij | /1 | ||||||
Ik kan oneffenheden en corrosie vaststellen op de as | /2 | ||||||
Ik kan oneffenheden en corrosie op de juiste manier verwijderen | /2 | ||||||
Ik kan de lagertrekker correct monteren | /1 | ||||||
Ik breng een oliefilm aan op de as vooraleer de demontage te starten | /1 | ||||||
Ik controleer op scheefstand van het lager tijdens het demonteren | /2 | ||||||
Ik kan de lagerzitting zelfstandig reinigen | /1 | ||||||
Ik kan de lagerzitting controleren op beschadigingen | /1 | ||||||
Ik kan beschadigingen op de lagerzitting correct verwijderen | /2 | ||||||
Ik kan het asopppervlak controleren op beschadigingen visueel | /1 | ||||||
Ik controleer het asoppervlak door tasten, manueel | /1 | ||||||
Ik controleer de afmetingen van de as met de schuifmaat | /2 | ||||||
ik controleer de afmetingen van de as met de buitenmicrometer | /2 | ||||||
Ik noteer de afmetingen duidelijk in de meetstaat | /1 | ||||||
Ik recycleer de oude materialen en onderdelen (juiste plaats) | /1 | ||||||
Ik reinig de gebruikte gereeschappen | /1 | ||||||
Ik controleer de gebruikte gereeschappen op defecten | /1 | ||||||
Ik plaats de gebruikte gereedschappen terug in het magazijn | /1 | ||||||
Ik doe een eindcontrole van de werkplek op orde en netheid | /2 | ||||||
Ik doe een eindcontrole van de werkplek op veiligheid | /2 |
Totaal leerling:
Totaal leerkracht:
Totaal verschil:
Deel 2: proces-evaluatie Leerkracht
Evaluatiecriteria | Evaluatie leerkracht | Gewicht | ||
---|---|---|---|---|
Ja | Soms | Nee | ||
ik begrijp de opdracht | /1 | |||
Ik zoek zelf informatie op | /1 | |||
Ik ken mijn PBM's | /2 | |||
Ik gebruik mijn PBM's | /3 | |||
Ik ken mijn gereedschappen | /2 | |||
Ik controleer mijn gereedschappen vooraf | /1 | |||
Ik vul mijn LMRA in | /1 | |||
Ik kan het lagertype bepalen | /2 | |||
Ik kan de lagercodering zelf opzoeken | /2 | |||
Ik meet mijn lager correct op met de schuifmaat | /1 | |||
Ik meet mijn lager correct op met de micrometer | /1 | |||
Ik schrijf mijn lager uit in het materialenregister | /1 | |||
Ik laat het lager stof -en vuilvrij tot voor de montage | /2 | |||
Ik kan de benodigde gereedschappen klaarleggen | /1 | |||
Ik kan de nodige materialen klaarleggen | /1 | |||
Ik maak de opstelling correct vuilvrij en vetvrij | /1 | |||
Ik kan oneffenheden en corrosie vaststellen op de as | /2 | |||
Ik kan oneffenheden en corrosie op de juiste manier verwijderen | /2 | |||
Ik kan de lagertrekker correct monteren | /1 | |||
Ik breng een oliefilm aan op de as vooraleer de demontage te starten | /1 | |||
Ik controleer op scheefstand van het lager tijdens het demonteren | /2 | |||
Ik kan de lagerzitting zelfstandig reinigen | /1 | |||
Ik kan de lagerzitting controleren op beschadigingen | /1 | |||
Ik kan beschadigingen op de lagerzitting correct verwijderen | /2 | |||
Ik kan het asopppervlak controleren op beschadigingen visueel | /1 | |||
Ik controleer het asoppervlak door tasten, manueel | /1 | |||
Ik controleer de afmetingen van de as met de schuifmaat | /2 | |||
ik controleer de afmetingen van de as met de buitenmicrometer | /2 | |||
Ik noteer de afmetingen duidelijk in de meetstaat | /1 | |||
Ik recycleer de oude materialen en onderdelen (juiste plaats) | /1 | |||
Ik reinig de gebruikte gereeschappen | /1 | |||
Ik controleer de gebruikte gereeschappen op defecten | /1 | |||
Ik plaats de gebruikte gereedschappen terug in het magazijn | /1 | |||
Ik doe een eindcontrole van de werkplek op orde en netheid | /2 | |||
Ik doe een eindcontrole van de werkplek op veiligheid | /2 |
Maak jouw eigen website met JouwWeb