Evaluatiedocument


Evaluatiecriteria


Doel bereikt!

1/1 - 2/2 - 3/3

Doel niet helemaal bereikt!

0,5/1 - 1/2 - 1,5/3

Doel niet bereikt!

0/1 - 0/2  - 0/3


Niveau is voldoende

Nagenoeg foutloos

Volledig

Zinvol

Kan en doet het vrijwel altijd

Ja

Voldoende, maar kan beter

Aanvaardbare tekorten

Kleine tekorten

Hangt niet aaneen, onvolledig

Kan het soms 

Misschien

Niveau onvoldoende

Zware fouten

Zware tekorten

Onlogische uitvoering

Kan of doet het niet

Nee


Deel 1: zelfevaluatie leerling

 

Evaluatiecriteria Zelfevaluatie Evaluatie leerkracht Gewicht
Ja Soms Nee Ja Soms Nee
ik begrijp de opdracht /1
Ik zoek zelf informatie op /1
Ik ken mijn PBM's /2
Ik gebruik mijn PBM's /3
Ik ken mijn gereedschappen /2
Ik controleer mijn gereedschappen vooraf /1
Ik vul mijn LMRA in /1
Ik kan het lagertype bepalen /2
Ik kan de lagercodering zelf opzoeken /2
Ik meet mijn lager correct op met de schuifmaat /1
Ik meet mijn lager correct op met de micrometer /1
Ik schrijf mijn lager uit in het materialenregister /1
Ik laat het lager stof -en vuilvrij tot voor de montage /2
Ik kan de benodigde gereedschappen klaarleggen /1
Ik kan de nodige materialen klaarleggen /1
Ik maak de opstelling correct vuilvrij en vetvrij /1
Ik kan oneffenheden en corrosie vaststellen op de as /2
Ik kan oneffenheden en corrosie op de juiste manier verwijderen /2
Ik kan de lagertrekker correct monteren /1
Ik breng een oliefilm aan op de as vooraleer de demontage te starten /1
Ik controleer op scheefstand van het lager tijdens het demonteren /2
Ik kan de lagerzitting zelfstandig reinigen /1
Ik kan de lagerzitting controleren op beschadigingen /1
Ik kan beschadigingen op de lagerzitting correct verwijderen /2
Ik kan het asopppervlak controleren op beschadigingen visueel /1
Ik controleer het asoppervlak door tasten, manueel /1
Ik controleer de afmetingen van de as met de schuifmaat /2
ik controleer de afmetingen van de as met de buitenmicrometer /2
Ik noteer de afmetingen duidelijk in de meetstaat /1
Ik recycleer de oude materialen en onderdelen (juiste plaats) /1
Ik reinig de gebruikte gereeschappen /1
Ik controleer de gebruikte gereeschappen op defecten /1
Ik plaats de gebruikte gereedschappen terug in het magazijn /1
Ik doe een eindcontrole van de werkplek op orde en netheid /2
Ik doe een eindcontrole van de werkplek op veiligheid /2

Totaal zelfevaluatie leerling:


Deel 2: peerevaluatie

Evaluatiecriteria Zelfevaluatie Evaluatie duo-partner Gewicht
Ja Soms Nee Ja Soms Nee
ik begrijp de opdracht /1
Ik zoek zelf informatie op /1
Ik ken mijn PBM's /2
Ik gebruik mijn PBM's /3
Ik ken mijn gereedschappen /2
Ik controleer mijn gereedschappen vooraf /1
Ik vul mijn LMRA in /1
Ik kan het lagertype bepalen /2
Ik kan de lagercodering zelf opzoeken /2
Ik meet mijn lager correct op met de schuifmaat /1
Ik meet mijn lager correct op met de micrometer /1
Ik schrijf mijn lager uit in het materialenregister /1
Ik laat het lager stof -en vuilvrij tot voor de montage /2
Ik kan de benodigde gereedschappen klaarleggen /1
Ik kan de nodige materialen klaarleggen /1
Ik maak de opstelling correct vuilvrij en vetvrij /1
Ik kan oneffenheden en corrosie vaststellen op de as /2
Ik kan oneffenheden en corrosie op de juiste manier verwijderen /2
Ik kan de lagertrekker correct monteren /1
Ik breng een oliefilm aan op de as vooraleer de demontage te starten /1
Ik controleer op scheefstand van het lager tijdens het demonteren /2
Ik kan de lagerzitting zelfstandig reinigen /1
Ik kan de lagerzitting controleren op beschadigingen /1
Ik kan beschadigingen op de lagerzitting correct verwijderen /2
Ik kan het asopppervlak controleren op beschadigingen visueel /1
Ik controleer het asoppervlak door tasten, manueel /1
Ik controleer de afmetingen van de as met de schuifmaat /2
ik controleer de afmetingen van de as met de buitenmicrometer /2
Ik noteer de afmetingen duidelijk in de meetstaat /1
Ik recycleer de oude materialen en onderdelen (juiste plaats) /1
Ik reinig de gebruikte gereeschappen /1
Ik controleer de gebruikte gereeschappen op defecten /1
Ik plaats de gebruikte gereedschappen terug in het magazijn /1
Ik doe een eindcontrole van de werkplek op orde en netheid /2
Ik doe een eindcontrole van de werkplek op veiligheid /2
Ik luister naar mijn partner /2
Ik sta stil bij het veiligheidsgedrag van mijn duo-partner /2
Ik biedt hulp wanneer nodig /2
Ik ga zorgzaam om met mijn partner zijn materiaal /2
Ik kan mijn mening delen /2
Ik luister naar de andere zijn mening /2
Ik wil nog met deze duo-partner werken /2

Totaal zelfevaluatie leerling:

Totaal evaluatie duo-partner:

Puntenverschil:



Maak jouw eigen website met JouwWeb