Professioneel zelfverstaan


Ik als mens...


Het is vanzelfsprekend dat we ons anders gedragen en reageren in privésituaties dan in de schoolomgeving. Dit geldt niet alleen voor mij, maar voor ons allemaal.

Als individu ben ik gezegend met een natuurlijke nieuwsgierigheid en een drang om te ontdekken. Ik heb een brede interesse in alles wat beweegt en leeft, wat mijn passie

voor leren en ontwikkeling voedt.

Ik ben een sociaal wezen in hart en nieren! Ik voel bijna altijd de behoefte om te communiceren en ben zelden thuis te vinden zonder gezelschap.

 

Van nature ben ik open en assertief, maar ik kan ook heel empathisch zijn wanneer dat nodig is. Ik probeer altijd een respectvolle houding aan te nemen en mijn sterk

gevoel van rechtvaardigheid te laten doorschijnen. Op die manier wil ik het beste uit elke situatie halen en een positieve sfeer creëren.

Met deze eigenschappen en waarden hoop ik een inspirerende en ondersteunende leerkracht te zijn. Ik geloof in het belang van een positieve en inclusieve leeromgeving,

waarin iedereen zich gehoord, gewaardeerd en gerespecteerd voelt.

 


Ik als leerkracht!


In mijn vakgebied kan ik deze troeven perfect benutten. Ik combineer mijn expertise en ervaring met een flexibele houding, waarin ik besef dat de boog niet altijd

gespannen hoeft te zijn. Het creëren van een band en het opbouwen van een goede relatie met mijn leerlingen is net zo belangrijk als het overbrengen van kennis.

Ik geloof sterk in het belang van dialoog en neem de tijd om te luisteren naar mijn leerlingen. Door open te staan voor hun ideeën en perspectieven, kunnen we een

vertrouwensband opbouwen en een positieve leeromgeving creëren. Ik moedig hen aan om hun stem te laten horen en actief deel te nemen aan de lesactiviteiten.

 

Tegelijkertijd besef ik dat het soms nodig is om de touwtjes strakker aan te trekken om bepaalde doelen te bereiken. Ik stel duidelijke verwachtingen en doelstellingen

voorop en begeleid mijn leerlingen om deze te behalen. Ik bied ondersteuning en sturing wanneer dat nodig is, zodat ze hun volledig potentieel kunnen benutten.

 

Door een combinatie van een flexibele aanpak, dialoog en doelgerichtheid, zorg ik ervoor dat mijn leerlingen niet alleen academisch groeien, maar ook als individu.

Ik motiveer hen om zelfstandig te denken, verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces en hun eigen doelen na te streven. Op die manier streef ik ernaar om een

positieve impact te hebben op hun ontwikkeling en hen voor te bereiden op een succesvolle toekomst.



Maak jouw eigen website met JouwWeb